Налаштування та техніка трюкового самокату - поради новачкам

Навіть найдорожчий самокат можна вбити за місяць, якщо неправильно налаштовувати його і неправильно на ньому кататися. Перший самокат завжди стає жертвою твого навчання! Дотримуйся цих порад, щоб твій скут прослужив довше.

Як настроїти компресію самокату?

Слабко затягнута компресія призводить до люфту керма, що робить катання некомфортним і часто небезпечним. Разом з тим не перетягуй компресію – це призведе до швидкої поломки кермової. Затягуй болти до усунення люфту та плавного прокручування вилки. Вчись відчувати баланс між добре затягнутою компресією і не перетягнутим затиском.

 

Різьбова компресія .

  • Налаштувати її дуже легко, але знадобиться газовий ключ. Затягуємо велику гайку, що знаходиться на штоку вилки, до усунення люфту. Надягаємо кермо, затягуємо болти на затиску.

HIC ( Hidden Compression System )

  • Для налаштування потрібно зняти кермо і затягнути лише 1 болт. Тепер повертаємо кермо на місце та затягуємо затискач.

ICS ( Inverted Compression System )

  • Налаштування цієї компресії здійснюється так: знімаємо колесо, розкручуємо затискач, беремо довгий шестигранник і закручуємо болт, що знаходиться всередині штока вилки. Повертаємо на місце колесо, закручуємо затискач.

Як прибрати люфт колеса трюкового самокату?

Якщо під час руху колеса ти відчуваєш люфт, спробуй затягнути вісь. Для цього потрібен шестигранник на 5 або 6 мм і ключ на 13 (залежно від осі). Затягуєш до кінця – якщо колесо погано крутиться та відчуваються ривки, трохи розкрути. Перетяжка колеса створює велике навантаження на підшипники, що швидко виводить їх із ладу. Якщо колесо, як і раніше, люфтить, можливо, проблема в підшипниках - про це розповімо в інший раз.

 

Як затягнути затискач?

Нерівномірне затягування затиску часто призводить до тріщини керма або перелому самого затиску. Щоб затискач надійно фіксував кермо і довго прослужив, навчись правильно його затягувати. Беремо шестигранник і затягуємо болти по 2 обороти кожен – така схема рівномірно розподілить навантаження по всьому затиску. Не перестарайся: якщо перетягнути, можна зірвати різьблення на болті.

 

Чи потрібен новачкові дорогий трюковий самокат?

Перший скут служить для того, щоб зрозуміти, що взагалі таке - екстремальний самокат, навчитися настроювання, догляду за самокатом та азами техніки. Більше ні для чого. Тому не треба витрачати гроші на прокачаний кастом чи дорогий компліт. Новачок не потребує крутих деталей і не використовуватиме самокат на повну. Крім того, через неправильну техніку новачок може швидко зламати як дорогий, так і дешевий самокат - при певному рівні захопленості це стає неминучістю.

 

 

Чому новачок ламає самокат?

Насамперед трюковий самокат страждає через неправильне катання. Не варто брати великі дропи, не вміючи цього робити, так ти даєш велике навантаження на склянку деки і на місце з'єднання керма із затискачем, звідси тріщини і навіть серйозні травми при поломці. Те саме стосується браїв.

 

Ще один фактор, який сильно впливає на цілісність самокату – неправильне приземлення. При правильному приземленні все навантаження приймають руки та ноги райдера, а при приземленні з прямими ногами навантаження від удару йде на кермо та деку. Кермо тріскається чи ламається, склянка відривається від деки. При неправильній техніці приземлення на заднє колесо райдер тягне кермо - так ламається шток вилки.

 

Навчися грамотно збирати трюковий самокат, технічно дропати і приземлятися - у майбутньому, коли ти перейдеш на дорожчі деталі, це заощадить тобі чимало грошей. І пам'ятай - ти можеш бути крутим, але не треба кидати самокат і бити його об грані та фігури.